tisdag 24 oktober 2017

Stora Juljournalen 2017



Okej, nu har jag läst den, funderat över den och blivit besviken - i år är ett tydligt mellanår för den här tidningen. Så himla trist så jag brukar gilla den eftersom den sticker ut lite i färg och form.
Men i år tris, och varför då?
Jo, en hel del pysselgrejer och blominslag (varför TVÅ blomreportage i en och samma jultidning???) känns återanvända och näst intill exakt som något de har haft tidigare. Detta grundar jag på att jag i helgen satt och bläddrade i en gammal (från 2013 tror jag det var) och det kändes som pyssel och blomgrejer från samma tagning, bara att de inte tog med alla delar det året. Verkligen trist!


Sen är det lite uttjatat med de här "nyårsinslagen" som känns som det är samma år efter år. Det var sex sidor med nyårsmat etc. och där hade jag hellre haft något mer juligt inslag- sen känns som jag sett det där i någon tidigare Juljournalen också.

Men fanns det något jag gillade då?
Svar ja: Jag är väldigt svag för "fågelmatsreportage" i jultidningar och jag älskade påminnelsen att kleta fröblandningar i kottar - gulligt, fyndigt, barnpysselvänligt och praktiskt på så många sätt - skriver upp det på listan!
  
Sen gillade jag de nya modellerna på "julhjärtan" att hänga i granen - kul med grisar och lite andra versioner - åker också upp på pyssellistan.

Recepten i tidningen då? Nja...okej, lite nytänk och sådär.
"Hemmareportaget" skulle haft lite mer text tycker jag, för det var NIO sidor långt, på snudd för långt kanske? men det var väldigt mysigt och fina bilder.

Virkmönster och stickmönster är alltid bra i den här tidningen - så även i år.

Så, ja, det känns ju som 50/50, men den är sämre än bra i år - och jag tror det är att jag känner att det är lite exakt samma saker i som tidigare - känns tråkigt. Det går ju att göra traditionella grejer på nya sätt.

Den får 2 julgranar av 5 möjliga.

  
Va tycker ni andra?

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar